مسابقه "زباله: استادیوم محل دفن زباله لاگوس"

 زباله یک مسئله جهانی است که برای همه ی مناطق قضیه ای مشترک است. در حال حاضر جهان بیش از یک میلیارد تن زباله در سال تولید می کند که سوزانده، دفن، منتقل و بازیافت می شود. همانطور که شهرهای بزرگ گسترش پیدا می کنند، باید توانایی خود را برای اصلاح زمینه هایی که منجر به تولید زباله می شوند بالا ببریم و همچنین شروع به زندگی  مفید تر با زمینه ها و منابع پایدار تر داشته باشیم.

تا همین اواخر در لاگوس، مگالوپلیس نیجریه، زباله های خود را با استفاده از جا به جا کردن از مکانی به مکانی دیگر کنترل می کردند. به نظر به اندازه کافی ساده است که زباله ها را به خارج از شهر، به محل تخلیه 100 هکتاری واقع در الوسوسان "Olusosun"، که در سال 1992برای همین کار در نطر گرفته شد، جا به جا کرد. از آن زمان، تخمین زده شده است که لاگوس سریع ترین رشد را در بین شهر های بزرگ در حال رشد، در جهان داراست.  گسترشی از جمعیت از حدود 7 میلیون نفر تا بیش از 21 میلیون نفر. دفن کردن زباله که زمانی به دور از هر فعالیت شهری بود، تنها راه حل به نظر می رسید و همین امر باعث شد که این مکان برای دفن زباله در نظر گرفته شود. در اوایل سال جاری، دفن زباله در الوسوسان "Olusosun" توسط دولت محلی تعطیل شد و برای توسعه مجدد آن محیط گسترده، برای این زمین، طرحی مبنی بر یک فضای سبز شهری و پارک عمومی ارائه شد.

شاید یک دیدگاه  برای پارک جدید بتواند شامل یک برنامه تکمیلی باشد که نگرش های جدید مربوط به دفن زباله را شامل شود. در مرکز این محیط شهری، فضا چیزی است که به ندرت مورد توجه قرار گرفته است. تا کنون،  با ارزش ترین و گران قیمت ترین بنا های مدرنی که ساخته شده اند، هنوز نتوانسته اند به آن اندازه ای که می توانند عمل کنند و از پتانسیل نهفته ی خود استفاده ای ببرند.  استادیوم یک مکان محترم است. اما یک استادیوم که فقط منفعتش سرویس دادن به یک تیم یا یک جمعیت اندک ختم نمی شود.

Arch"" با صدای بلند از شرکت کنندگان می خواهد که برای طراحی یک استادیوم جدید چند منظوره در دفع زباله Olusosun مشغول به کار شوند. چطور این ساختار عظیم، که منابع خودش هم باعث تولید زباله می شود و طول عمر محدود و کاربردی محدود دارد، می تواند در حل مسئله دفن زباله ها دذ لاگوس کمک کند با اینکه خودش در همان محل دفن زباله قرار دارد؟ طراحان تشویق می شوند که متوجه شوند که چگونه ممکن است یک ورزشگاه به عنوان یک واحد متخلخل، همزمان به عنوان یک مرکز ورزشی در سطح جهانی و سرمایه محلی عمل کند.

جوایز

کل جایزه- 8.000$

برنده نهایی- 5.000$ + انتشار در AO + تقدیر نامه

نفرات دوم تا جهارم- 1.000$ + انتشار در AO + تقدیر نامه

10 طرح برگزیده- انتشار در AO + تقدیر نامه

انتخاب کار فرما ها- انتشار در AO + تقدیر نامه

زمان بندی ها

شروع ثبت نام: از دوشنبه 1 مرداد تا دوشنبه 19 شهریور 1397

ثبت نام زود هنگام: از سه شنبه 20 شهریور تا دوشنبه 7 آبان 1397

ثبت نام استاندارد: از سه شنبه 8 آبان تا 25 آذر 1397

زمان تحویل طرح ها: تا پایان روز دوشنبه 26 آذر 1397

 

طرح های برگزیده خود را برای ما به آدرس winners@rokhdadmemari.com بفرستید تا ما نیز آن ها را در سایت و اینستاگرام خود به اشتراک بگذاریم.

 

برای ثبت نام به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

http://www.archoutloud.com/waste.html