مسابقه پل هنر آمستردام

آمستردام پایتخت هلند است که گفته می شود شهری با قلبی تپنده می باشد. شهر چند قطبی آمستردام،قلب و روح خود را در حلقه ای از کانال و پل ها خوابانده است که نقاط متمرکز و بی کران از این حلقه ها را به هم می پیونداند. این شهر به اسم ونیز شمال خوانده می شود که این لقب به خاطر وجود بیش از صد کیلومتر از کانال ها و حدود نود جزیره و هزار و پانصد پل است.

پل ها و کانال های آمستردام به اندازه ی موزه ها و مراکز هنری آن  سمبل این شهر هستند. این شهر دارای هویت فرهنگی و هنری خاص و قوی است. آمستردام مهمترین مرکز فرهنگی و هنری شمال از پاریس و لندن و کلن است. گالری های هنر،نقش بزرگی را در فرهنگ غنی آمستردام بازی می کند البته در کنار تئاترها ، سالن های کنسرت ، موزه ها ، کتابخانه ها ، مرکزهای طراحی ، برنامه های دوره ای مثل فستیوال های فرهنگی و کارناوال های هنری.

آمستردام افتخار داشتن انسان های سرشناس در تاریخ هنر را نیز دارد. افرادی نظیر: ونگوگ،فرمییر و رامبراند. شهر موزه ها یکی از مهم ترین مقاصد برای جستجو کنندگان در زمینه هنر در کل جهان است.

همچنان که معماری نشانگر فیزیکی و قابل ابراز از هنر است،تعجبی نیست که آمستردام به عنوان شهر پل های زیبا شناخته شده است.وصل کردن نقاط و مکان های متمایز شهر به طرز پیچیده و به آرامی در حال گسترش انجام شده است. این بناها که قدمت برخی از آن ها به بیش از سیصد و پنجاه سال پیش بر می گردد به دوچرخه سواران،موتور سواران، افراد محلی،توریست ها، ماشین ها،اسب ها و حیوانات خانگی  که از این راه از روی آب عبور می کنند. در این میان،پل های معروف این شهر همچون: ماگیربراگ،نسچیوبراگ،ترنسلویس،هگسلویس و بلابرگ و... زیبایی منحصر به فردی به این شهر می بخشند.

هدف این مسابقه،طراحی یک پل نمادین عابر پیاده در قلب شهر آمستردام است که همچنین مثل یک گالری هنر هم عمل کند و دارای محل برگزاری نمایش باشد و همینطور دارای فضای عمومی پویایی باشد. این پیشنهاد فقط نباید به نوع عملکرد آن پل تاکید کند بلکه باید طراحی و نوع آن نیز در نظر گرفته شود و قرار گذاری آن در محیط شهری و تاثیر آن ها با هم جمع شده و به سمت خلق کردن یک سمبل و نشانه ی جدید معماری برای پایتخت اروپایی شود.

*خلاقیت و بازنگری را در زیبایی شناسی در تلاش به سمت طراحی یک پل داشته باشید.

در طراحی پل باید در نظر گرفته شود که پل سازه ای است که دو نقطه ای را که توسط پدیده های طبیعی مانند راه های آبی یا زمین های غیر قابل تردد را که از هم جدا هستند را به هم وصل کند. پل های عابر پیاده،پل هایی هستند که مسیرهای به نسبت کوتاهی را ایجاد کنند. این نوع پل ها با وزن کم ساخته می شوند تا ترجیحاً جمعیت زیادی از عابرین پیاده یا دوچرخه سواران از آن تردد کنند و وسایل نقلیه سنگین اجازه عبور ندارند. در این مسابقه،شرکت کنندگان باید سازه ای از این پل ها بسازند که نماد و  تندیس و بیان هنری را به  آن منظره را هدیه کند. شرکت کنندگان تشویق شده اند تا روشی خلاقانه برای سیستم ساختاری معاصر آن پل ابداع کنند تا پیچشی به معماری ساده و طراحی کارآمد آن اضافه کند. کیفیت زیبایی شناسی،مادی بودن و حجم پل باید سرزندگی، زیبایی و حس هویت به این بنا بدهد.

نشانه های شاخص فضای یک موزه یا گالری را بر روی یک پل عابر پیاده اجرا کنید تا هنر به صورتی قابل احساس در طراحی ترویج داده شود وسرزندگی پل افزایش پیدا کند.

  شرکت کنندگان باید تلاش کنند تا انحصاری بودن گالری های هنر،مراکز عمومی را شکسته و فضاهای ترکیبی بدست آوریم. هنر به عنوان یک اصطلاح باید به بیرون راه پیدا کند و نه فقط برای علاقه مندان به هنر بلکه برای همه عموم و توریست ها به نمایش گذاشته شود. این رقابت به دنبال ساخت و خلق یک تجربه موزه/گالری در یک قالب جدید با وارد کردن با قابلیت عملی و کارکرد یک پل با استفاده روزانه است. این فکر و ایده برای این است که کسانی که از آن پل روزانه استفاده می کنند به محیطی هنری و با دیالوگی هنری وارد شده و توسط آن احاطه شوند تا اینکه در محیطی از پیش تعریف شده و بسته باشند. این نمونه اولیه پل-گالری نماد فرهنگی شهر خواهد بود و بُعدی متفاوت به کاربرد پایه ای آن فضا اضافه خواهد کرد.

این پل باید تبدیل به نمادی مهم و نشانگر و نقطه مرجعی برای  بازدید کنندگان شهر شود و  فضایی یکپارچه شده در یک محیط طبیعی و به اندازه کافی قابل انعطاف که برنامه و برنامه ها و فعالیت های گسترده مختلفی را درداخل و اطراف آن بپذیرد. این پل باید زندگی عموم را دوباره جوان کند و مردم را در بیشتر از یک موضوع پر معنا متصل کند.

برنامه ها:

1st October 2017.شروع مسابقه و ثبت نام زود هنگام: یکشنبه 9 مهر 1396/

14th December 2017 .اتمام ثبت نام زود هنگام: پنجشنبه 23 آذر 1396/

15th December 2017. آغاز  ثبت نام استاندارد: جمعه 24 آذر 1396/

بفرستید.  queries@archasm.in .اطلاعات درج شده زیر را به   

. نام تمام اعضای تیم شرکت کننده و سرگروه محترم آن تیم.

.نام دانشگاه.

 مدرسه و تاییدیه آن برای سرگروه هر تیم. ID.

نکته: اصلاح یا به روز رسانی هیچگونه اطلاعاتی مربوط به نام نویسی مثل اسم و اعضای تیم بعد از تایید شدن آن ممکن نیست.

مقررات:

.تیم شرکت کننده اگر هرگونه از مقررات رقابت یا توصیه های داده شده در نظر نگیرد و آن را اجرا نکند حذف میگردد. نسبت به شرکت کنندگان که در این رقابت ثبت نام خود را نهایی کردند فرض می گردد که قوانین این رقابت را نیز پذیرفته اند.

.از آنجایی که این رقابت به طور ناشناس برای هر تیم از شرکت کنندگان برگزار    می گردد کد تیم فقط جنبه ی شناسایی آن تیم را دارد.

.زبان رسمی این رقابت انگلیسی است.

.ارتباط با داوران ممنوع می باشد.

 به عنوان تنظیم کننده این رقابت،حق تغییر و تنظیم دوباره برنامه های archasm

مسابقه را،در صورت نیاز،دارد.

توضیحات پروژه رقابت:

میزبان این رقابت  archasm این رقابت یک رقابت آزاد بین المللی است که توسط

 برای ایجاد ایده های طراحی قوی ایجاد شده است.

برنامه ای برای این پل هنر،به منظور ساخته شدن قطعی آن در دستور کار نیست. این رقابت فقط برای اهداف تحصیلی برنامه ریزی شده است.

31st December 2017.ضرب الاجل برای سوالات: یکشنبه 10 دی 1396/

 14th January 2018.پایان ثبت نام استاندارد: یکشنبه 24 دی 1396/

15th January 2018.روز پایانی ارسال: دوشنبه 25 دی 1396/

10th February 2018اعلام برندگان: شنبه 21 بهمن 1396/.

(00:00 IST(India)_11:59pm )*نکته: همه ی موعد های مقرر در ساعت  است.

جوایز:

 با روند توزیع زیر 2,00,000 INR شرکت کنندگان برنده جوایزی به مقدار کلی

دریافت می کنند.

 +گواهی نامه1,00,000 INRتیم اول:

 +گواهی نامه60,000 INR تیم دوم:

+گواهی نامه40,000 INR تیم سوم:

+ تمجید از 10 تیم پسندیده شده.

 ،چند مجله بین المللی معماریarchasm برندگان و تیم های پسندیده شده در وبسایت

و وبسایت های همکار با ما منتشر می شوند.

نام نویسی:

ثبت نام زود هنگام:

از یکشنبه 9 مهر 1396 تا پنجشنبه 23 آذر 1396

1st October 2017_14th December 2017

1500 INR.برای شهروندان هندی: برای هر تیم

60EUR.برای شهروندان خارجی: برای هر تیم

ثبت نام استاندارد:

از جمعه 24 آذر 1396 تا یکشنبه 24 دی 1396

15th December 2017 _14th January 2018

1800 INR.برای شهروندان هندی: برای هر تیم

80 EUR.برای شهروندان خارجی: برای هر تیم

ورودی ها می توانند نام نویسی را با پر کردن فرم ثبت نام و ارسال آن با پرداخت مناسب از طریق دروازه ورودی بر روی وبسایت انجام دهند.

www.archasm.in

تخفیف:

تخفیفات گروهی برای حداقل 5 تیم از یک مدرسه یا دانشگاه معماری تعلق می گیرد که این ابتکار عمل،برای ترویج بیشتر شرکت کنندگان و انتخاب بیشتر از دانش آموزان است. 

طرح های برگزیده خود را برای ما به آدرس winners@rokhdadmemari.com بفرستید تا ما نیز آن ها را در سایت و اینستاگرام خود به اشتراک بگذاریم.